Burger King Nederland regelt HR-zaken voortaan via innovatief platform PayperOne

Breda, 4 juni 2018 - BKNL heeft begin dit jaar de Masterfranchise voor Burger King in Nederland verworven en zocht, met het oog op de grote en snelle expansie, naar een payrolbedrijf voor de organisatie van de vaste en flexibele personeelsinzet. Gekozen is voor Payper uit Breda. Dit bedrijf timmert al anderhalf jaar aan de weg met innovatieve HRM oplossingen om werkgevers te ontlasten en hen te ondersteunen in goed werkgeverschap.

Compleet en volledig digitaal
De belangrijkste reden voor deze keuze was het systeem PayperOne. Dit platform dat door Payper zelf is ontwikkeld, dient als centrale omgeving voor alle betrokkenen in het gehele payroll proces. Edwin Schaap, algemeen directeur van Payper: “In de huidige tijd kiezen steeds meer bedrijven en instanties voor de inzet van een flexibele schil van werknemers op payroll basis. Maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Werknemers zijn vaak het belangrijkste kapitaal van een organisatie en dan wil je ook investeren in goede onderlinge communicatie, een eigen bedrijfscultuur en goede arbeidsvoorwaarden. PayperOne biedt een herkenbaar eigen platform voor loon- en personeelsadministratie maar ook voor interne communicatie en human resource management.”

Dynamische analyses
Wat het samenwerken op een platform tevens met zich meebrengt zijn analyses. Payper is de enige partij in Nederland die analyses mogelijk maakt vanuit alle invalshoeken voor alle betrokkenen in het proces. Het betreft geen statische analyses, maar real-time en gebaseerd op de rol die iemand heeft binnen BKNL, per team, per vestiging, per rayon of van heel Nederland.

Foto: van links naar rechts E.Snoeren (CFO Payper) Y. Boels en L. Meijer (Bestuurders Burger King Nederland)

Samenwerking optimaliseren
Voor BKNL was het erg belangrijk om niet alleen het payroll proces te stroomlijnen maar ook een goede onderlinge samenwerking te faciliteren. Het is een complexe organisatie met veel vestigingen. Dan is een overzichtelijke en transparante HRM-structuur onontbeerlijk. Laurens Meijer, van BKNL: “Het basis payroll-proces hebben alle payrollers wel gedigitaliseerd; contracten, urenregistratie en publicatie van loonstroken. Wat echter ontbreekt is een platform gedachte. Een herkenbare bedrijfseigen omgeving waarin alle betrokkenen met elkaar kunnen samenwerken. Zo is er een chatfunctie die medewerkers helpt om snel en gericht met elkaar en hun leidinggevenden te communiceren. Dit helpt verbeteringen door te voeren op de werkvloer. Ook kan BKNL eigen opleidingen en werkprocessen toevoegen aan PayperOne. Payper biedt precies datgene wat BKNL nodig heeft om de groei de komende jaren in goede banen te leiden.”

Erkenning
Voor Payper is de keuze van BKNL de bevestiging dat de investeringen in de afgelopen anderhalf jaar de juiste zijn geweest. Zoals Edwin Schaap aangeeft “Een groter compliment, dan deze keuze van BKNL hadden we op dit moment niet kunnen krijgen.”

Over Payper
Payper biedt als strategische partner op het gebied van flexibele arbeid structurele oplossingen aan op het gebied van payroll, backoffice services en HR-management. Haar dienstverlening is compleet digitaal ondergebracht in het eigen platform genaamd PayperOne. Het platform is gebouwd op de fundering van Salesforce, wereldwijd leider in cloudbased CRM-software.