Corona

Na de crisis uit de startblokken schieten? Zet je tijd nu zinvol in!

Veel ondernemers worden momenteel hard getroffen door de coronacrisis. De coronacrisis doet een beroep het ondernemerschap en de creativiteit. Want het is nu niet de tijd om achterover te leunen, je moet nu je tijd zinvol inzetten zodat je sterker uit deze crisis komt

Leestijd ongeveer

Na de crisis uit de startblokken schieten

Veel ondernemers worden momenteel hard getroffen door de coronacrisis. De coronacrisis doet een beroep het ondernemerschap en de creativiteit. Want het is nu niet de tijd om achterover te leunen, je moet nu je tijd zinvol inzetten zodat je sterker uit deze crisis komt.

Voor de crisis was het vooral de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) en de krapte waar we vooral druk mee waren. Door de WAB stegen de kosten voor flexibel personeel en moesten al veel intermediairs aan de slag met hun businessmodel. Daarnaast was de arbeidsmarkt nog nooit zo krap. Het vinden en vervolgens binden van flexkrachten was een enorme uitdaging. Met de komst van de crisis ligt de focus volledig op overleven.

Licht aan het einde van de tunnel

Hoewel de coronacrisis zorgt voor daling in de omzet voor de meeste intermediairs, is er een lichtpuntje te vermelden. De meeste economische voorspellingen zien een snelle en diepe economische val gevolgd door een stevig en snel herstel. Het zal zeker nog even duren voordat de vraag naar personeel op het oude niveau is maar economisch herstel betekende voorheen ook een sterk herstel van de flexmarkt. De eerste tekenen zijn te zien, door de opleving in vacatures bij uitzendbureaus. Het is nu zaak om vol te houden en sterker uit de crisis te komen.

Zet je tijd gedurende de coronacrisis zinvol in

De balans op de arbeidsmarkt is door de coronacrisis verstoord. Wat kun je nu doen om straks na de crisis uit de startblokken te schieten?

Optimaliseer processen

Voor veel intermediairs is de dagelijkse workload door de crisis een stuk lager geworden. Dit geeft tijd om te innoveren. Met een crisis zie je organisaties die wendbaar zijn ingericht, vaak sterker eruit komen. Het is daarom nu de tijd om kritisch naar de interne organisatie te kijken en je af te vragen, kan ik snel en efficiënt reageren op de pieken en dalen van de markt? Welke processen zorgen voor een vertraging in de organisatie? Welke processen of werkzaamheden leveren zorgen of risico’s op binnen de organisatie?

Ons advies is daarom om kritisch te kijken naar de processen binnen je uitzendbureau. Bekijk hoe je processen kunt verbeteren en welke systemen of tools je daarbij kunnen ondersteunen.

Risico’s in beeld

Iedere intermediair heeft te maken met risico’s. Wettelijke en cao verplichtingen zoals het correct opstellen van een arbeidsovereenkomst, het correct toepassen van de inlenersbeloning, juist berekenen en verwerken van netto vergoedingen en –salarisadministratie en het voldoen aan de AVG wetgeving zijn enkele voorbeelden.

Onjuist volgen van de wetgeving kan de continuïteit van een organisatie flink in gevaar brengen. Het is daarom verstandig om alle risico’s in kaart te brengen en maatregelen op te stellen wanneer je grote risico’s inschat. Zo kun je de risico’s van je uitzendonderneming beter beheersen.

Back-Up voor intermediairs

Met de coronacrisis zien we bij intermediairs een verschuiving van zekerheid naar flexibiliteit. Opdrachtgevers van intermediairs hebben door de crisis personeel over, en zoeken mogelijkheden om het personeel aan het werk te houden. Intermediairs lopen in sommige sectoren over van het werk en zoeken naar mogelijkheden om tijd vrij te maken om de focus te kunnen leggen op de werving.

Flexkrachten willen naast inkomen ook van meerwaarde zijn, een steentje bijdragen. Intermediairs kunnen met back-up die flexibiliteit bieden door flexkrachten in te zetten bij meerdere opdrachtgevers, zolang de werkzaamheden erom vragen. Voor flexkrachten is verder alles rondom de betaling, verlof en loonstroken geregeld.

Daar zien we een kans voor Payper om van meerwaarde te zijn in de vorm van back-up van personeel. Back-up is een goede overweging voor intermediairs die tijd willen besparen. Met ons flexibele Payrolling platform PayperOne automatiseren we de personeelsadministratie processen en lastige taken om te voldoen aan de gewenste snelheid en flexibiliteit die ondernemers vandaag de dag nodig hebben. Als back-up nemen we naast de administratie ook de juridische verplichtingen over. Dus geen zorgen over ziekte, belastingafdrachten of wet -en regelgeving.

Na de crisis uit de startblokken schieten?

Onze medewerkers gaan graag met jou het gesprek aan over de mogelijkheden van optimale payrolling dienstverlening binnen jouw bedrijf om de nodige back-up van personeel te realiseren. Zo schiet jij na de coronacrisis ook uit de startblokken. Benieuwd hoe wij dit voor jouw bedrijf kunnen doen? Onze adviseurs staan geheel vrijblijvend klaar om hier een keer over te sparren!

Bron afbeelding: Intelligence Group

wil je een adviesgesprek met een van onze consultants?

We vertellen je graag vrijblijvend hoe wij ‘zorgeloos payrollen’ voor jou kunnen waarmaken. Een half uurtje is genoeg want een goed idee heb je zo uitgelegd. Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact met je op.

kim groot

bedankt voor jouw interesse in Payper.

Wanneer je je gegevens hieronder achterlaat neem ik binnenkort contact met je op om jouw wensen volledig vrijblijvend te bespreken.

Kim, relatiemanager bij Payper

Berichtdetails:

Datum publicatie: 6 mei, 2020
Gewijzigd: 6 mei, 2020
Leestijd:
Categorie: