View Post

Blijf in contact met je medewerkers tijdens coronacrisis

Trindle stelt app gratis beschikbaar De sluiting van scholen, horeca, kinderopvang en sportscholen én de gedragsrichtlijnen ten aanzien van corona hebben een enorm effect op het Nederlandse bedrijfsleven. Het aantal thuiszitters en thuiswerkers is extreem hoog. En daarmee is het bijna onmogelijk om goed te kunnen communiceren met de medewerkers. 2500 thuiszitters Bij Payroller Payper uit Breda is het niet …

View Post

Grootste krimp uitzendsector sinds jaren: Krapte of WABte?

De eerste cijfers van periode 1 zijn door de ABU gepubliceerd en hieruit blijkt dat de start van 2020 dramatisch is. Het aantal uitzenduren daalde met 15% en de omzet daalde met 12%. Deze krimp hebben we sinds het crisisjaar 2009 niet meer gezien. Is de krimp te verklaren? Ligt het aan de krapte op de arbeidsmarkt, de conjunctuur of …

View Post

Commissie Regulering en Werk (Commissie Borstlap) slaat plank mis in langverwacht eindrapport over de arbeidsmarkt.

Breda, 24 januari 2020 – Minister Koolmees heeft de commissie Borstlap ingesteld om met een advies te komen over de ‘doorgeslagen’ flexibilisering op de arbeidsmarkt. Om de problemen op de arbeidsmarkt aan te pakken moet er, volgens de commissie, een verbod op payrolling komen. Daarnaast moet het aantal contractvormen worden teruggedrongen en uitzenden moet puur bedoeld zijn voor werk dat …

View Post

Horeca uitzendbureau Barkeepers over de WAB en Het Nieuwe Payroll

Barkeepers is een horeca uitzendbureau in Breda. Barkeepers levert representatief, ervaren en flexibel horecapersoneel. Barkeepers ziet verschillende uitdagingen ontstaan in 2020. Naast een tekort aan ervaren horecapersoneel, brengt de Wet Arbeidsmarkt in Balans verschillende uitdagingen met zich mee. We praten met Max van der Meulen, mede eigenaar van Barkeepers over de effecten van een krappe arbeidsmarkt, de introductie van de …

View Post

De overheid attent op ‘creatieve omzeiling’ Wet Arbeidsmarkt in Balans

De Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) is nu een gegeven. De wet is in het leven geroepen door Minister Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en is op 1 januari 2020 in werking getreden. Ondanks de uitgebreide communicatie vanuit de overheid zorgt de wet voor veel vragen en frustraties bij ondernemers. Zo wordt er nu al gesproken over het omzeilen …

View Post

(Webinar) De 5 WAB vragen die nog niet beantwoord zijn!

Dinsdagavond 10 december a.s. – van 19.30 tot 20.30 uur –  live webinar over de vijf Wab vragen die nog niet beantwoord zijn! Vanuit de studio van de Academie voor de Rechtspraktijk, worden in een uur tijd de vijf voor de flexmarkt relevante vragen, die nog niet beantwoord zijn over de Wet arbeidsmarkt in balans (Wab), behandeld. Dit onder leiding …

View Post

In Het Nieuwe Payroll staat de mens op de eerste plaats

Waar veel payrollorganisaties en uitzendbureaus al geruime tijd peentjes zweten over de WAB, ziet het Bredase Payper de nieuwe wet met veel vertrouwen tegemoet. “Het is een kans om af te rekenen met de cowboycultuur rondom payroll. De WAB stelt de mens centraal, en dat sluit perfect aan op onze waarden”, zegt directeur Edwin Schaap. Als antwoord op de Wet …

View Post

Payper introduceert Het Nieuwe Payroll

‘Mensen op de eerste plaats’ is het uitgangspunt van Het Nieuwe Payroll. Het laat werkgevers én werknemers samen profiteren. De werkgever houdt zijn flexibele schil, slagkracht, en beperkt tegelijk zijn risico’s. De medewerker heeft voortaan meer zekerheid, rechten en bouwt aan zijn toekomst. Zo geeft Het Nieuwe Payroll extra waarde aan flexibel werk. En het brengt de arbeidsmarkt in balans. De rol …

View Post

Hoera! Payroll krijgt eindelijk de erkenning die het verdient

Er gaat nogal wat veranderen in de wereld van de flexwerkers en daarmee ook voor uitzend- en payrollorganisaties. De Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) treedt definitief in werking op 1 januari 2020. “Grootste voordeel van de WAB is dat er nu eindelijk juridisch onderscheid wordt gemaakt tussen uitzenden en payrollen”, zegt directeur Edwin Schaap van Payper. Tot nu toe was …

View Post

Onderzoek Salesforce: Nederlandse MKB-eigenaren geven aan dat tijdsgebrek druk zet op de gezondheid en productiviteit van hun medewerkers

27 juni, 2019 – Hoewel bijna de helft van de MKB-eigenaren in Nederland (49%) wekelijks tussen 31 en 40 uur werkt – wat zeer dicht aansluit bij het gemiddelde van alle voltijdse werknemers in de EMEA-regio – melden veel van deze eigenaren dat ze hun taken buiten de normale uren uitvoeren. In een recent uitgevoerd onderzoek peilde Salesforce naar de belangrijkste …