PayperOne update – Gebruiksvriendelijkheid

De PayperOne community zoals je hem kent is in een nieuw jasje gestoken. We hebben de community aangepast naar een gebruiksvriendelijke omgeving. De look en feel van PayperOne is daarmee compleet op de schop gegaan. De processen in PayperOne zijn goed onder de loep genomen en vervolgens geoptimaliseerd. Het werken in PayperOne gaat met deze update nog sneller en simpeler.

Dit is wel een hele verandering en dat is altijd even wennen. We brengen je daarom graag compleet op de hoogte van de wijzigingen.

De hoofdpagina

De nieuwe hoofdpagina is voortaan de centrale plek van waaruit je werkt. Alle acties en handelingen voer je uit vanuit de hoofdpagina. De menubalk is daarom flink ingekort. In de nieuwe menubalk heb je alleen nog maar de knop om altijd terug te keren naar de hoofdpagina. Daarnaast kun je via de menubalk contact opnemen met Payper.

Nieuws

De nieuwsfeed is ongewijzigd gebleven. Hierop plaatst Payper nog steeds belangrijke updates omtrent de dienstverlening of nieuws uit de branche.

Kennisbank

Onderaan de hoofdpagina tref je alle kennisbank artikelen. De kennisbank staat vol artikelen met daarin de meest gestelde vragen inclusief antwoord. Je kunt de kennisbank ook raadplegen door je vraag bovenin te stellen bij de balk ‘HOE KUNNEN WE JE HELPEN’Staat je vraag er niet bij? Dan kun je altijd een case aanmaken onder de pagina ‘Neem contact op’.

Menu

De hoofdpagina is voortaan de centrale plek van waar je werkt. Alle acties en handelingen die je wilt uitvoeren zijn vanuit de hoofdpagina beschikbaar en onderverdeeld in 4 onderwerpen: Mijn taken – Mijn medewerkers – Mijn uren – Mijn inzichten.

Mijn taken

Mijn taken geeft aan welke taken je nog hebt openstaan. Zo weet je direct of je actie moet ondernemen. De acties zijn onder te verdelen in 4 categorieën:

Af te ronden inschrijvingen: Het kan voorkomen dat je een medewerker aan het inschrijven bent, maar dat er even iets tussenkomt. Dat is voortaan geen ramp meer. Mocht je voortaan aan een inschrijving zijn begonnen maar niet hebben afgerond, dan zie deze actie terug bij ‘af te ronden inschrijvingen’.

Te controleren medewerkers: Mocht je een medewerker via mail uitnodigen om zich in te schrijven, dan is het nog wel belangrijk om de gegevens te controleren. Mocht een medewerker zich hebben ingeschreven dan komt er een actieve taak te staan bij ‘te controleren medewerkers’. Je krijgt hiervan een notificatie en kunt via het potloodje de gegevens inzien en controleren. Mocht je de medewerker zelf inschrijven dan controleren wij de gegevens. Mochten de gegevens onjuist of onvolledig zijn dan krijg ook hiervan een notificatie zodat je de gegevens kunt aanpassen.

Te verlengen medewerkers: Voorheen HR-acties. Mocht een contract verlengd moeten worden dan krijg je hiervan een notificatie. Je bepaalt zelf wat je wilt doen met het contract van de medewerker. De actie kun je zelf simpel verwerken via ‘te verlengen medewerkers’.

Te controleren uren: Mocht je medewerker zelf de uren invoeren in PayperOne dan krijg je bij ‘te controleren uren’ een notificatie. Je kunt via deze weg de uren controleren, wijzigen waar nodig en goedkeuren.

Mijn medewerkers

Medewerkers en arbeidsvoorwaarden: In dit overzicht vind je al je medewerkers terug inclusief de status. Bij al jouw medewerkers kun je via het potloodje wijzigingen doorvoeren. De actie welke je kunt doorvoeren is uiteraard afhankelijk van de status van de medewerker. Indien een medewerker in dienst is kun je bijvoorbeeld de medewerker gegevens wijzigen, de medewerker uit dienst melden en de arbeidsvoorwaarden wijzigen.

Als je doorklikt op de naam van de medewerker zie je de volledige medewerkers gegevens. Denk hierbij aan de NAW gegevens, de arbeidsovereenkomst, de plaatsing, de loonstroken, de documenten en overige belangrijke gegevens. Bovenaan de pagina zie je de status waar de medewerker momenteel zich in begeeft. Ben je bijvoorbeeld nog bezig met de inschrijving van de medewerker dan zie je dat ‘inschrijven medewerker’ gekleurd is.

Nieuwe medewerker inschrijven: Wil je een nieuwe medewerker zelf in schrijven of uitnodigen voor inschrijven? Dan kan via ‘nieuwe medewerker inschrijven’. Je komt nu vanzelf in een scherm terecht waar je de keuze kunt maken hoe je de medewerker wilt inschrijven. Schrijf je de medewerker zelf in en heb je niet alle gegevens compleet? Klik dan op ‘onderbreken’ links onder. Dan zal de inschrijving blijven staan totdat de medewerker volledig in dienst is (inclusief arbeidsovereenkomst). Je kunt onderaan de pagina de gepauzeerde actie hervatten.

Mijn uren

Uren invoeren: Deze pagina is ongewijzigd gebleven. Je heb hier het overzicht van alle definitieve plaatsingen. (en via het vinkje ook de mogelijkheid gesloten plaatsingen te tonen). Wil je de uren invoeren, klik  dan op het plaatsingsnummer en je kunt direct de uren verwerken.

Uren controleren: Mocht jouw medewerker zelf de uren invoeren dan dien jij deze nog goed te keuren. Via het scherm ‘Uren controleren’ heb je in één overzicht alle te controleren uren inzichtelijk. Klik op het plaatsingsnummer, controleer de uren en klik vervolgens op goedkeuren/indienen om de uren definitief te maken.

Mijn inzichten

Mijn inzichten: Voorheen zag je op de hoofdpagina het dashboard, deze rapportages hebben we verplaatst naar ‘Mijn inzichten’. Je treft hier nog steeds de meest belangrijke inzichten voor jouw organisatie.

Mijn facturen: Deze pagina geeft jou inzicht in alle facturen. Daarmee niet alleen het daadwerkelijke document, maar ook de periode, de betaalstatus en het totaalbedrag. Super makkelijk voor jou om te zien welke facturen binnen zijn gekomen, welke zijn verwerkt en welke betaald moeten te worden.

Mijn instellingen

Via ‘mijn instellingen’ kun je een profielfoto toevoegen aan PayperOne. Zo maak van PayperOne echt jouw persoonlijke omgeving. Om bij ‘mijn instellingen’ te komen klik je simpelweg op jouw gebruikersnaam (email-adres).