Edwin Schaap & Eric Snoeren

Payper wil groeien met 7,5% achtergestelde obligatielening

Payper wil met 7,5% achtergestelde obligatielening via NPEX sterke groei realiseren.

CEO/oprichter Edwin Schaap:
“Investering in de arbeidsmarkt van de toekomst”

Payrollbedrijf Payper uit Breda geeft met ingang van vandaag via NPEX, de MKB-Beurs van Nederland, een achtergestelde obligatielening uit van maximaal €3,1 miljoen met een looptijd van zes jaar. Beleggers ontvangen een rente van 7,5%.

Voor de 3.100 achtergestelde obligaties, die een nominale waarde hebben van duizend euro is een prospectus opgesteld. Dit prospectus is goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten op 1 juni 2016. Van 1 juni 2016 tot en met 31 oktober 2016 (17.00 uur) kan door beleggers op deze obligatielening worden ingeschreven.

Payper kan dankzij deze financiering na de sterke groei van de afgelopen periode ook de komende jaren profiteren van de substantieel stijgende markt voor payrollbedrijven. De behoefte bij werkgevers aan flexibele arbeidscontracten zal volgens prognoses ook de komende jaren een forse groei doormaken.

In 2014 ontving Payper de Gouden FD Gazellen Award, als erkenning voor de sterkst groeiende middelgrote onderneming van Noord-Brabant. In 2015 is Payper met 62% verder gegroeid naar een omzet van €59,1 miljoen.

Oprichter en CEO Edwin Schaap is ervan overtuigd dat flexibel werken de toekomst heeft: “De sleutel van het succes zit in het creëren van nieuwe, waardevolle verbindingen tussen werkgevers en werknemers, zodat zij daarin samen duurzaam van waarde kunnen zijn.”

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) werkte in 2015 bijna 23% van de beroepsbevolking al flexibel. Schaap: “Het is onze missie om werkgevers en werknemers optimaal voor te bereiden op de arbeidsmarkt van de toekomst. Door te investeren in Payper, investeren beleggers in feite ook in deze missie en creëren zij met ons nog meer waarde voor werkgevers en werknemers. En uiteraard ook voor zichzelf.”

Verhandeling van de achtergestelde obligaties op het NPEX-platform geschiedt vanaf de uitgiftedatum. Voor het kopen en verkopen van de achtergestelde obligaties is een NPEX-rekening vereist bij de Stichting NPEX Bewaarbedrijf.

Lees ook het interview met CEO Edwin Schaap en CFO Eric Snoeren >

Meer informatie op payper.nl/obligaties >