Waar moet je op letten bij een payroll offerte?
Het belangrijkste waar je op moet letten bij een payroll offerte is wat er allemaal in het payroll tarief zit inbegrepen. Dit verschilt namelijk erg per payrollbedrijf. In de omrekenfactor van payrolling zitten vaak werkgeverslasten, zoals pensioenen en premies. Maar ook kosten die je anders maakt voor je HR-afdeling. Zoals kosten voor HR-software en de inhuur van juridische kennis. Ook of een payroll bedrijf wel of niet gecertificeerd is, kan verschil maken in de kosten.
Als je na wil gaan of de payroll offerte gunstig is, let er dan op of het volgende zit inbegrepen in de payroll offerte:
- reserveringen voor vakantiegeld
- werkgeverspremies
- ziektekosten
- pensioenlasten
- verlofdagen
- vakantiegeld
- Of het vakantiegeld wel of niet zit inbegrepen, zorgt vaak voor een groot verschil in het tarief. Iets om extra op te letten. Want dan kunnen er later dus nog kosten bijkomen.
wil je een adviesgesprek met een van onze consultants?
We vertellen je graag vrijblijvend hoe wij ‘zorgeloos payrollen’ voor jou kunnen waarmaken. Een half uurtje is genoeg want een goed idee heb je zo uitgelegd. Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact met je op.