jij de mensen
wij de administratie
Payrolling is het uit handen geven van de verplichtingen die bij het werkgeverschap horen. Wij van Payper nemen als payrollbedrijf het juridisch werkgeverschap inclusief de salarisadministratie en risico’s van jouw bedrijf over. Zo hoef jij je als ondernemer niet meer druk te maken om loonstroken, belastingaangiften en andere loonadministratieve zaken. Dit geeft jou de ruimte om je te focussen op wat jij het liefste doet: ondernemen maar dan zorgeloos.
altijd scherp payrolltarief
juridisch sluitend
zo geregeld, ook een overstap
premium HR service
voor iedere branche en sector een flexibele payroll oplossing —
Payroll kan binnen elke branche of sector. Toch heeft iedere branche zijn eigen bijzondere kenmerken. Seizoenswerk of weersinvloeden, ingewikkelde cao’s of zelfs geen cao’s: de verschillen zijn groot. Hierdoor is het belangrijk is om met de juiste partner in zee te gaan.
Door onze jarenlange ervaring als payrollbedrijf weten wij precies wat er in elke sector speelt.
zorg goed voor je
medewerkers —
Medewerkers bepalen de kwaliteit van jouw organisatie en zijn dus je kostbaarste asset. Ontwikkelingen gaan razendsnel en flexibiliteit is noodzaak. Payper helpt met het optimaal inrichten van de flexibele werkschil. Op basis van de koers die je vaart en de doelen die je hebt, nemen we in goede verstandhouding en met volledige transparantie je personeelszaken uit handen en dragen op deze manier bij aan goed werkgeverschap.
zorgeloos payrolling
mogen we een half uurtje van jouw tijd?
We vertellen je graag vrijblijvend hoe wij ‘zorgeloos’ ook voor jou kunnen waarmaken. Een half uurtje is genoeg want een goed idee heb je zo uitgelegd.
efficient
minder operationele HR-taken en optimale en kwaliteitsvolle HR-ondersteuning.
veilig
beperk werkgeversrisico’s terwijl je toch een band opbouwt met de medewerkers.
gelijkwaardig
arbeidsvoorwaarden die gelijk zijn aan die van je vaste personeel.
zuiver
geen uitzendcontracten met lange perioden tijdelijke contracten.
Galladio World Products
Onze sweetbox
Humanitas
Outbase Campervans
VHC ActiFood
Albert Heijn
Van Der Valk
Panos
Aethon
Dijksterhuis
Jumbo
Subway
Vapiano
Veelgestelde vragen over Payroll
Hier vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen over payroll en onze dienstverlening. Staat jouw vraag er niet bij of heb je behoefte aan meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op. Onze experts staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden en je verder te helpen met jouw payrollvraagstukken.
-
Wat is opvolgend werkgeverschap
Heeft een medewerker eerst via een payroll organisatie gewerkt en gaat hij vervolgens rechtstreeks bij de werkgever in dienst? En blijft hij dezelfde of gelijksoortige werkzaamheden uitvoeren? Dan is sprake van opvolgend werkgeverschap. De opgebouwde rechten moeten dan mee worden genomen. De contracten bij het payroll bedrijf tellen dan dus mee om te bepalen of een medewerker al recht heeft op een contract voor onbepaalde tijd.
-
Is er een ketenregeling bij payroll?
Net als bij een reguliere arbeidsovereenkomst, moet bij de de payroll overeenkomst de ketenregeling worden gehanteerd. Dit houdt in dat een medewerker maximaal 3 contracten voor bepaalde tijd kan ontvangen in een periode van maximaal 3 jaar, voordat hij recht heeft op een contract voor onbepaalde tijd. Het is een payroll organisatie niet toegestaan om de uitzend cao te hanteren.
-
Welke regels gelden er door de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB)?
Deze wet is van kracht per 2020, om onderscheid te maken tussen payrolling en uitzenden. Het zijn twee verschillende arbeidsvormen. Deze nieuwe wetgeving kwam tot stand door de verregaande flexibilisering van de arbeidsmarkt. Eerdere maatregelen van het kabinet in Nederland om de flexibilisering terug te dringen werkten niet. De bedoeling van de WAB was om flex minder flex en vast minder vast te maken.
Met de WAB wilde de overheid flexibel personeel beter beschermen. Zij hebben nu meer zekerheid en dezelfde arbeidsvoorwaarden als hun collega’s die vast in dienst zijn. Meer weten over de exacte maatregelen vanuit de WAB? Neem contact op met een van onze specialisten.
-
Welke CAO is van toepassing by Payroll?
Met payroll volg je altijd de cao van de inlener / opdrachtgever. Een payroll medewerker heeft daarom dezelfde primaire en secundaire voorwaarden als medewerkers direct in dienst bij de opdrachtgever.
Wil je meer weten? Lees ons kennisartikel — Welke cao hoort bij payroll?
-
Payroll contract opzeggen, hoe werkt het?
Opzeggen van een payroll overeenkomst werkt hetzelfde als bij een arbeidsovereenkomst tussen werkgever en werknemer.
Bepaalde tijd
Een overeenkomst voor bepaalde tijd kan in basis niet tussentijds worden opgezegd; niet door de werkgever en niet door de werknemer. Wat kan er wel?
- Opzeggen in de proeftijd
- Ontslag (via UWV of kantonrechter)
- Wederzijds goedvinden (medewerker heeft geen recht op WW)
Onbepaalde tijd
Een werknemer kan opzeggen met inachtneming van de wettelijke (of in overeenkomst vastgelegde) opzegtermijn, zonder opgaaf van reden.
De werkgever moet toestemming van het UWV of de kantonrechter hebben om op te mogen zeggen. Ook hier met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn.
-
Hoe lang mag je via payroll werken?
Bij een payrollconstructie wordt de werknemer in dienst genomen door ons, het payrollbedrijf. Wij nemen vervolgens de werkgeversverplichtingen over van de opdrachtgever / inlener. De werknemer wordt dan door ons ter beschikking gesteld aan de opdrachtgever om daar te werken. De duur van de inzet van de werknemer bij de opdrachtgever wordt bepaald in overleg tussen de opdrachtgever en het payrollbedrijf.
In principe is er geen wettelijke limiet gesteld aan de periode waarin een werknemer via payroll kan werken bij dezelfde opdrachtgever. Dit betekent dat een werknemer voor onbepaalde tijd via payroll kan werken bij dezelfde opdrachtgever, zolang de opdrachtgever en het payrollbedrijf aan alle wettelijke verplichtingen blijven voldoen.
Het is wel belangrijk om te vermelden dat een werknemer die via een payrollconstructie werkt ook onder de ketenregeling van de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) valt. Dit betekent dat de werknemer maximaal drie tijdelijke contracten kan hebben binnen een periode van drie jaar. Als de werknemer na drie tijdelijke contracten nog steeds voor dezelfde opdrachtgever wil werken, kan dit bijvoorbeeld via een vast contract bij het payrollbedrijf.