Bind de generatie van de toekomst aan je organisatie!

Maar hoe blijf je als werkgever interessant?

De derde dinsdag van september is een belangrijke dag voor Nederland en voor Payper. Op dinsdag 19 september is het namelijk Prinsjesdag én staat de Payper Career Day gepland. Op deze traditionele dag wordt het regeringsbeleid voor het komende jaar gepresenteerd. Een vast en belangrijk element in de troonrede gaat over de arbeidsmarkt. Hét moment om tijdens de Payper Career Day om over dit onderwerp het gesprek aan te gaan met young professionals. Immers zonder de generatie van de toekomst hebben we als Payper weinig te bieden voor de arbeidsmarkt van de toekomst.

Frisse blik
De troonrede zal zeker wat gespreksstof opleveren. De ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vragen namelijk om nieuw beleid. Trends op de arbeidsmarkt zoals flexibilisering en krapte vragen om een frisse blik. Ondanks het wantrouwen van menig politicus zijn deze ontwikkelingen op de arbeidsmarkt een feit. De overheid moet inspelen op deze ontwikkelingen en het nieuwe beleid moet daarop worden afgestemd. Wij zien als payroll organisatie veel kansen ontstaan door de flexibilisering, het beleid van de overheid kan deze kansen echter ombuigen naar bedreigingen. Wij zijn daarom erg benieuwd wat voor beleid is bedacht. We horen het 19 september!

Bereid je voor op de nieuwe generatie
De arbeidsmarkt wacht echter niet op Prinsjesdag en blijft zich doorontwikkelen. De grote ontwikkeling die wij zien is de krapte die ontstaat dankzij de stabiele economische groei. Krapte op de arbeidsmarkt geeft werknemers meer vertrouwen. Dat betekent dat werknemers meer risico’s durven nemen, zich mogen, willen en gaan ontwikkelen en meer vanuit een veilige positie om zich heen kijken naar nieuwe uitdagingen. En dus moeten werkgevers meer aandacht besteden aan het werven, vasthouden en doorontwikkelen van medewerkers. Dat is best een uitdaging voor een werkgever.

Hoe blijf je interessant als werkgever?
Werkgevers hebben, door de krapte, moeite bij de werving en selectie van geschikt personeel. En dus zetten bedrijven alles op alles om de juiste mensen te werven. Werkgevers moeten zich gaan onderscheiden om interessant te zijn voor nieuwe medewerkers. Inzetten op een goede bedrijfscultuur en sfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden zijn mogelijkheden om de nieuwe medewerkers te binden. Klinkt logisch maar het is een lastige klus om de nieuwe generatie millennials te binden.  Deze actieve doelgroep wacht niet af tot bedrijven aan hun behoeftes en passies voldoen. Maar hoe wek je dan als bedrijf sympathie op bij deze generatie en hoe hou je ze warm?

De aanpak
De millennial is een zeer effectieve medewerker, maar kan ook lastig en wispelturig zijn. En toch is het een fabel dat jongeren graag vaak van baan wisselen. Het gaat tegenwoordig namelijk niet meer om het bedrijf waar men werkt, of de reputatie daarvan, maar om de persoonlijke ontwikkeling en uitdaging. Kortom, millennials zijn wel te binden aan de organisatie, maar hoe pak je het aan?

  • Connector.

    Biedt voldoende uitdaging en ontwikkelingsmogelijkheden

    Stilstaan en teren op de oude lesstof is achteruitgang. Bij Payper krijg je veel eigen ruimte en verantwoordelijkheid om je functie in te vullen. Daarnaast krijg je voldoende ruimte om zowel je kennis als vaardigheden door te ontwikkelen. Payper investeert in jou als werknemer.

  • Connector.

    Biedt de mogelijkheid tot flexibel werken

    De strikte scheidslijn tussen werk en privé is steeds meer aan het vervagen. Dit is voor millennials geen probleem zolang de werkgever de ruimte biedt om de eigen werkdag flexibel in te delen. Payper geeft je de deze ruimte.

  • Connector.

    Zorg voor een fijne werksfeer en bedrijfscultuur

    Ondanks de behoefte aan flexibel werken zoekt een millennial een vertrouwde en aangename werkomgeving. Met collega’s werk je niet alleen samen, ook het sociale contact is voor millennials belangrijk. Personeelsfeestjes, vrijdagmiddagborrels en wekelijkse bijeenkomsten vergroten de verbintenis. Met Payper Sport kunnen werknemers van Payper gezamenlijk, of juist even individueel, sporten bij de plaatselijke sportschool.

  • Connector.

    Zorg voor een gezamenlijk doel; zingeving

    Millennials willen niet alleen werken voor geld, maar ook het gevoel hebben dat ze het verschil maken in de wereld en bijdragen aan een groter doel. Bij Payper ontwikkelen we de toekomst van de flexbranche. We hebben dan ook onze ambitieuze doelstelling uitgesproken, naar de beurs in 2020! De gehele organisatie werkt toe naar het gezamenlijke doel. Als werknemer van Payper draag je daar echt je steentje aan bij.

  • Connector.

    Employer Branding

    Zorg dat je duidelijk maakt waar je als bedrijf voor staat: wees aanwezig op social media en zet de deuren open voor inhouse-dagen. Op 19 september tijdens Prinsjesdag gaan de deuren bij Payper open vanaf 18.00. Kom kennismaken!

Het Payper Verhaal
Op 19 september, Prinsjesdag, organiseert Payper de eigen Career Day. Wij zijn erg trots op Payper en vertellen je graag ons verhaal. Hoor tevens wat voor bijdrage je kunt leveren om onze ambities voor de toekomst waar te maken. Word de vaste waarde in flexibel werk!

Interesse in het Payper Verhaal en de mogelijkheden in de flexbranche? Kom langs! Als snelle groeier in de markt zijn we altijd op zoek naar jonge professionals met een frisse blik op de branche.

Meld je aan via www.payper.nl/careerday

Ga naar de Career day pagina