Payper als eerste Nederlandse payrollbedrijf over op iDIN

Payrolling kan simpeler, sneller, goedkoper en leuker. Daarom stapt de payroller uit Breda voor personeelsregistratie over op iDIN en IBAN-verificatie. Payper benaderde CM om iDIN en IBAN-verificatie te gaan gebruiken.

Inschrijven is nu eenvoudiger, sneller

Daarmee is Payper het eerste payrolbedrijf in Nederland dat personeelsregistratie laat verlopen via de nieuwe verificatie- en authenticatiemethode. De stap naar iDIN en IBAN-verificatie houdt bij Payper in dat inschrijven door nieuwe medewerkers bij klanten eenvoudiger, sneller en tevens foutloos verloopt.

“Onze klanten groeien vaak zelf hard, daarom willen we hen en hun nieuwe medewerkers zoveel mogelijk ontzorgen”, aldus Ronnie van Dijk van Payper. De payroller uit Breda ontzorgt haar klanten door het juridisch werkgeverschap over te nemen. Tijdig uitbetalen en mee naar de toekomst kijken staan bij Payper hoog in het vaandel.

Volledig automatisch

Met de komst van iDIN bevordert het payrollbedrijf correcte invoer van medewerkerinformatie. iDIN zorgt ervoor dat NAW-gegevens correct worden overgenomen, de IBANverificatie doet dit voor het bankrekeningnummer van de nieuwe medewerkers. Volledig automatisch. “De medewerker wordt steeds belangrijker”, legt Van Dijk uit. “Daarom ambiëren we bij Payper een zo gemakkelijk en eenvoudig mogelijke inschrijving. Door de oude inschrijfmethode te vervangen door inschrijven via iDIN, in combinatie met IBAN-verificatie, wordt inschrijven simpeler, sneller en goedkoper. En bovendien minder foutgevoelig.”

Een nieuwe medewerker van een klant van Payper kan direct aan de slag door zich in te schrijven bij Payper. Hij logt in via het platform Payper One, geeft zijn gegevens door met iDIN en controleert zelf de juistheid ervan. “Nadat een nieuwe medewerker van ons een mailtje met de inlog heeft gekregen, kan deze direct aan de slag”, zegt Van Dijk. “Hierdoor ligt bij ons ineens geen uitvoerende taak meer, maar slechts een controlerende taak. Dat scheelt veel tijd en geld.”

Datakwaliteit van groot belang

Datakwaliteit is bij het bedrijf van levensbelang. Alles moet kloppen: NAW, het bankrekeningnummer. Klopt er een aspect niet, dan loopt bijvoorbeeld verloning vertraging op. Van Dijk: “Met iDIN is het proces vele malen minder foutgevoelig. Bovendien voert gemak nu de boventoon, zowel voor medewerkers, onze klanten als voor onszelf.”

CM.com zorgt als Digital Identity Service Provider voor het integreren en faciliteren van iDIN bij Payper. “Dat ging vrij simpel allemaal”, vertelt Van Dijk. “Er was direct toegang tot de API met test-data, waarna na enkele weken testen toegang tot live-data kon worden gerealiseerd, waarna na enkele weken ook de live-omgeving werd aangezet. Voor iedereen dus een positieve ervaring.”

Key Account Manager Michiel Mikx van CM is ook erg tevreden over de samenwerking tussen Payper en CM. Mikx: “Het is goed om te zien dat twee Bredase bedrijven samen nieuwe technologie zoals iDIN inzetten om processen efficiënter, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken.”