bedankt voor jouw interesse in Payper.
Kim, relatiemanager bij Payper
Payrolling
Met Payroll betaal je iedere maand dezelfde loonkosten voor je medewerkers. Als werkgever betaal je per gewerkt uur van de medewerker een vast tarief en alle kosten zijn in de prijs verwerkt. Dit zorgt voor overzicht.
Leestijd ongeveer
“In payroll land gaat het om massa’’. “Payroll heeft alleen voordelen voor grote bedrijven met veel medewerkers’’. “Voor MKB ondernemers is payroll te duur”. “Payroll is pas gunstig als het gaat om meer dan 100 medewerkers”. Veelgehoorde overtuigingen van MKB ondernemers, ontstaan omdat de payroll dienstverlening voor deze ondernemers eigenlijk nog onduidelijk is. Jammer! Want payrolling is juist óók geschikt voor de kleinere MKB’ers. In dit artikel lees je waarom.
Met payroll betaal je iedere maand dezelfde loonkosten voor je medewerkers. Als werkgever betaal je per gewerkt uur van de medewerker een vast tarief en alle kosten zijn in dat tarief verwerkt. Dit zorgt voor overzicht en voorkomt financiële verrassingen. Personeelskosten zijn vaak de hoogste vaste lasten van je onderneming ongeachte of je nu 2 of 100 man in dienst hebt. En rondom deze hoge vaste lasten wil je niet voor onverwachte verassingen komen.
Naast inzicht in de kosten neemt de payroll dienstverlening van Payper de volledige personeelsadministratie over en al het werk dat daarmee gemoeid is. Grote ondernemingen beschikken vaak over een eigen HR afdeling waar personeelsadministratie wordt geregeld, maar voor kleinere MKB’ers is een HR afdeling niet altijd rendabel en kan het opzetten van een aparte HR afdeling hoge kosten, en dus risico’s, met zich meebrengen.
Een payroll bedrijf kan hiervoor een oplossing bieden. In feite omvat de dienstverlening van een payroll bedrijf namelijk een soort van externe HR-afdeling. Dankzij de payroll partner kun je kosteloos gebruik maken van de HR kennis van je partner. Daarnaast bespaar je flink op de uren die je anders aan personeelszaken of externe kennis kwijt zou zijn wanneer er een HR vraagstuk binnen jouw bedrijf speelt. Deze urenbesparing kun je weer benutten voor je onderneming en je personeel.
Niet alleen de administratieve lastenverlichting maar ook de zekerheid dat er bij ziekte van een medewerker geen factuur gestuurd wordt is een opluchting. Vooral in kleinere MKB-ondernemingen kan ziekte/verzuim een flinke kostenpost worden. Ondernemers moeten een zieke medewerker de eerste weken tot maanden doorbetalen en ook een vervanger oproepen.
Als ondernemer is het daarom verstandig om deze risico’s af te stoten. MKB-ondernemingen hebben vaak niet de financiële buffer om deze ziekte risico’s te dragen. Payroll is daarom een uitkomst voor kleinere MKB’ers omdat de payroll partner zowel de administratieve als financiële lasten overneemt. Zo bespaar je op de personeelskosten en creëer je meer tijd voor de core business.
Ondernemers zijn nog huiverig als het gaat om het aannemen van nieuw personeel. Naast de werkgeversrisico’s zoals doorbetaling bij ziekte komen er ook administratieve lasten bij zoals contract beheer een het verwerken van het salaris. Het gebruik van payrolling maakt het aannemen van nieuw personeel laagdrempeliger. Payroll geeft je de mogelijkheid om met flexibele contractvormen te werken.
Je kunt hierdoor een stuk flexibeler met je personeelsbestandWat is een Personeelsbestand? Alles over het Personeelsbestand: Definitie, Beheer en Impact Definitie van een Personeelsbestand: Een personeelsbestand vertegenwoordigt de omgaan, je kunt medewerkers namelijk 5,5 jaar flexibel inzetten. Door deze flexibiliteit kun je zonder zorgen nieuw personeel aannemen zonder dat je de werkgeversrisico’s draagt.
Juist niet! Payroll is niet alleen gunstig als het gaat om grote aantallen medewerkers. Naast de tijdwinst die je boekt met de samenwerking heb je direct een deskundige partner voor al je juridische of hr gerelateerde vragen. En dat zonder risico’s!
Onze medewerkers gaan graag met jou het gesprek aan over de mogelijkheden van optimale payrolling dienstverlening binnen jouw bedrijf. Benieuwd wat een goede payrolling integratie binnen jouw bedrijf kan doen? Onze adviseurs staan geheel vrijblijvend voor jou klaar om hier een keer over te sparren!
We vertellen je graag vrijblijvend hoe wij ‘zorgeloos payrollen’ voor jou kunnen waarmaken. Een half uurtje is genoeg want een goed idee heb je zo uitgelegd. Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact met je op.
Datum publicatie: 13 juli, 2018
Gewijzigd: 13 juli, 2018
Leestijd:
Categorie: Payrolling